Komentář k maloobchodním tržbám – červen 2016

Komentář k maloobchodním tržbám – červen 2016
Nákupní horečka u nás sice nedosahuje takové intenzity jako například v Rumunsku, ale z pohledu dynamiky maloobchodních tržeb patří ČR v letošním roce mezi ty evropské země, kde prodeje rostou nadprůměrně rychle. Pro zajímavost v Rumunsku za první polovinu roku vzrostly tržby v maloobchodu meziročně o více jak 17 %. První polovina letošního roku tak potvrzuje předpoklad, že spotřeba domácností bude letos tahounem ekonomického růstu.
 
Obchodníkům se letos daří a červen v tomto směru nebyl výjimkou. Maloobchodní tržby vzrostly oproti květnu o 1,5 % a ve srovnání s loňským červnem o 6,2 %. V souhrnu za první polovinu letošního roku vzrostly tržby meziročně o 6,5 %, což svědčí o tom, že spotřebitelé rozhodně nešetří. Při pohledu na setrvalý pokles nezaměstnanosti a zrychlující růst mezd je ostatně spotřebitelský apetit pochopitelný.
 
V červnu se opět dařilo naprosté většině segmentů maloobchodu. Velmi solidní byly prodeje jak u potravin, tak u nepotravinářského zboží. Vzhledem k příznivým cenám se dobře prodávaly pohonné hmoty. Jednoznačným trendem posledních let je přesun nákupu z kamenných prodejen na internet. Prodeje přes internet a pomocí zásilkové služby meziročně vzrostly o více jak 22 %. Solidní v červnu byly po slabším začátku roku i prodeje počítačů a komunikačních zařízení. 
 
Jednou z mála výjimek, kde prodeje v červnu rostly jen minimálně, bylo farmaceutické a zdravotnické zboží a stánkový prodej. Oproti tomu poptávka po automobilech mezi spotřebiteli zůstává vysoká, čehož řada prodejců využívá ke zvýšení cen.
 
Nákupní horečka u nás sice nedosahuje takové intenzity jako například v Rumunsku, ale z pohledu dynamiky maloobchodních tržeb patří ČR v letošním roce mezi ty evropské země, kde prodeje rostou nadprůměrně rychle. Pro zajímavost v Rumunsku za první polovinu roku vzrostly tržby v maloobchodu meziročně o více jak 17 %. První polovina letošního roku tak potvrzuje předpoklad, že spotřeba domácností bude letos tahounem ekonomického růstu.

Nákupní horečka u nás sice nedosahuje takové intenzity jako například v Rumunsku, ale z pohledu dynamiky maloobchodních tržeb patří ČR v letošním roce mezi ty evropské země, kde prodeje rostou nadprůměrně rychle. Pro zajímavost v Rumunsku za první polovinu roku vzrostly tržby v maloobchodu meziročně o více jak 17 %. První polovina letošního roku tak potvrzuje předpoklad, že spotřeba domácností bude letos tahounem ekonomického růstu.

 

 

 

Obchodníkům se letos daří a červen v tomto směru nebyl výjimkou. Maloobchodní tržby vzrostly oproti květnu o 1,5 % a ve srovnání s loňským červnem o 6,2 %. V souhrnu za první polovinu letošního roku vzrostly tržby meziročně o 6,5 %, což svědčí o tom, že spotřebitelé rozhodně nešetří. Při pohledu na setrvalý pokles nezaměstnanosti a zrychlující růst mezd je ostatně spotřebitelský apetit pochopitelný.

 

V červnu se opět dařilo naprosté většině segmentů maloobchodu. Velmi solidní byly prodeje jak u potravin, tak u nepotravinářského zboží. Vzhledem k příznivým cenám se dobře prodávaly pohonné hmoty. Jednoznačným trendem posledních let je přesun nákupu z kamenných prodejen na internet. Prodeje přes internet a pomocí zásilkové služby meziročně vzrostly o více jak 22 %. Solidní v červnu byly po slabším začátku roku i prodeje počítačů a komunikačních zařízení.

 

Jednou z mála výjimek, kde prodeje v červnu rostly jen minimálně, bylo farmaceutické a zdravotnické zboží a stánkový prodej. Oproti tomu poptávka po automobilech mezi spotřebiteli zůstává vysoká, čehož řada prodejců využívá ke zvýšení cen.

 

Nákupní horečka u nás sice nedosahuje takové intenzity jako například v Rumunsku, ale z pohledu dynamiky maloobchodních tržeb patří ČR v letošním roce mezi ty evropské země, kde prodeje rostou nadprůměrně rychle. Pro zajímavost v Rumunsku za první polovinu roku vzrostly tržby v maloobchodu meziročně o více jak 17 %. První polovina letošního roku tak potvrzuje předpoklad, že spotřeba domácností bude letos tahounem ekonomického růstu.

AKCENTA CZ
největší platební instituce
ve střední Evropě
Chci se stát klientem
29.000
klientů
20
let zkušeností
Používáním tohoto webu souhlasíte s ukládáním a používáním souborů cookies. Více o ochraně osobních údajů.