Akcenta
 
 
AkcentaVstup do OLB

Maloobchodní tržby – červen 2015

Maloobchodní tržby – červen 2015

A kde hledat příčiny silných prodejů? Odpověď je jednoduchá. Spotřebitelský apetit je odrazem růstu domácí ekonomiky. V posledním roce výrazně poklesla nezaměstnanost a tvorba nových pracovních míst je nejrychlejší od krizového roku 2008. Menší obavy o ztrátu zaměstnání se následně projevují i ve vyšší ochotě spotřebitelů utrácet a méně spořit.

Nákupní apetit českých spotřebitelů pokračoval i během června. V tomto měsíci tržby obchodníků vzrostly ve srovnání s květnem o 0,2 % a v meziročním srovnání o 6,9 %. Maloobchodu se daří, když v 1. čtvrtlet letošního roku tržby vzrostly meziročně o 6,4 % a v 2. čtvrtletí o 6,1 %. Nastolený trend silných prodejů bude pokračovat i ve 2. polovině roku.

Zájem o nákupy lze pozorovat u většiny zboží. Nejvíce v červnu vzrostly prodeje výrobků pro kulturu a rekreaci a velmi dobře se prodávaly i knihy. Silná je poptávka po automobilech, což je ostatně patrné i na registraci nových vozidel. V červnu tržby za nákup a opravy automobilů vzrostly meziročně téměř o 20 %!

Stále populárnější jsou díky ceně a časové úspoře i nákupy přes internet s meziročním růstem tržeb o 26,9 %.

A kde hledat příčiny silných prodejů? Odpověď je jednoduchá. Spotřebitelský apetit je odrazem růstu domácí ekonomiky. V posledním roce výrazně poklesla nezaměstnanost a tvorba nových pracovních míst je nejrychlejší od krizového roku 2008. Menší obavy o ztrátu zaměstnání se následně projevují i ve vyšší ochotě spotřebitelů utrácet a méně spořit. Odrazem pozitivní nálady domácností je index spotřebitelské důvěry, který se nachází na osmiletém maximu.

×
Přihlaste se a už vám neuteče žádná zpráva z trhu či speciální nabídka od Akcenty. Tato služba je zdarma a odběr lze kdykoliv zrušit.

© 2016 AKCENTA CZ a. s.
tel.: +420 498 777 770
email: info@akcenta.eu
Používáním tohoto webu souhlasíte s ukládáním a používáním souborů cookies. Více o ochraně osobních údajů.