Maloobchodní tržby – červen 2015

Maloobchodní tržby – červen 2015

A kde hledat příčiny silných prodejů? Odpověď je jednoduchá. Spotřebitelský apetit je odrazem růstu domácí ekonomiky. V posledním roce výrazně poklesla nezaměstnanost a tvorba nových pracovních míst je nejrychlejší od krizového roku 2008. Menší obavy o ztrátu zaměstnání se následně projevují i ve vyšší ochotě spotřebitelů utrácet a méně spořit.

Nákupní apetit českých spotřebitelů pokračoval i během června. V tomto měsíci tržby obchodníků vzrostly ve srovnání s květnem o 0,2 % a v meziročním srovnání o 6,9 %. Maloobchodu se daří, když v 1. čtvrtlet letošního roku tržby vzrostly meziročně o 6,4 % a v 2. čtvrtletí o 6,1 %. Nastolený trend silných prodejů bude pokračovat i ve 2. polovině roku.

Zájem o nákupy lze pozorovat u většiny zboží. Nejvíce v červnu vzrostly prodeje výrobků pro kulturu a rekreaci a velmi dobře se prodávaly i knihy. Silná je poptávka po automobilech, což je ostatně patrné i na registraci nových vozidel. V červnu tržby za nákup a opravy automobilů vzrostly meziročně téměř o 20 %!

Stále populárnější jsou díky ceně a časové úspoře i nákupy přes internet s meziročním růstem tržeb o 26,9 %.

A kde hledat příčiny silných prodejů? Odpověď je jednoduchá. Spotřebitelský apetit je odrazem růstu domácí ekonomiky. V posledním roce výrazně poklesla nezaměstnanost a tvorba nových pracovních míst je nejrychlejší od krizového roku 2008. Menší obavy o ztrátu zaměstnání se následně projevují i ve vyšší ochotě spotřebitelů utrácet a méně spořit. Odrazem pozitivní nálady domácností je index spotřebitelské důvěry, který se nachází na osmiletém maximu.

AKCENTA CZ
největší platební instituce
ve střední Evropě
Chci se stát klientem
29.000
klientů
20
let zkušeností
Používáním tohoto webu souhlasíte s ukládáním a používáním souborů cookies. Více o ochraně osobních údajů.