Jak provádět platby přes IPÚ:
- Jednoduše zadáte příkaz k úhradě přes internetovou platformu OLB, telefonicky nebo prostřednictvím formuláře
- Do příkazu k úhradě zadáte standardní údaje pro bankovní spojení.
- Bankovní údaje svých obchodních partnerů zadáváte pouze jednou, pak již jen volíte partnera ze seznamu.
- Po zadání úhrady budou prostředky ve Vámi zvolené měně převedeny z Vašeho IPÚ na Váš bankovní účet nebo na účet Vašeho partnera.
- Při platbě z IPÚ se u příjemce platba zobrazí jako příchozí úhrada od AKCENTY CZ, ale zároveň bude obsahovat Vaši úplnou identifikaci (včetně čísel faktur atd.), aby ji bylo možné správně identifikovat a přiřadit.
Ukázka přijaté úhrady na účtu Vašeho obchodního partnera (vzhled se může lišit u každé banky):

Jak přijímat platby přes IPÚ:
Vaši příchozí úhradu efektivně trasujeme tak, aby byla co nejlevnější pro Vašeho partnera a co nejrychlejší pro Vás. Proto je nezbytné postupovat následujícím způsobem:
- Pro vystavení bankovního spojení je nejdříve nutné zadat údaje nového partnera jednoduše přes internetovou platformu OLB ("Zadání nového partnera pro příchozí úhrady") nebo vyplnit formulář pro vystavení bankovního spojení. Vyplněný dotazník nám zašlete e-mailem. Na základě poskytnutých základních údajů o Vašem partnerovi od nás obdržíte bankovní spojení s instrukcemi k zaslání příkazu k úhradě.
- Zadání nového partnera přes internetovou aplikaci OLB nebo případné vyplnění formuláře provedete pouze jednou, pro příští příchozí úhradu je již partner na Vašem IPÚ zaevidován.
- Váš obchodní partner pošle úhradu na účet AKCENTY CZ.
- AKCETA CZ obdrženou úhradu připíše na Váš IPÚ a Vy následně obdržíte SMS a potvrzení e-mailem s plnou informací o příchozí úhradě na Váš IPÚ. S připsanými prostředky můžete okamžitě plně disponovat.
- Stav zůstatků a přehled připsaných úhrad můžete sledovat nepřetržitě prostřednictvím internetové aplikace OLB, kde můžete současně zadávat všechny Vaše příkazy k úhradě.
Změna platebního účtu
- Změna platebního účtu je proces, který následuje poté, co se rozhodnete převést buď všechny, nebo některé své platební aktivity od svého dosavadního poskytovatele k novému poskytovateli platebních služeb.
- Žádost o změnu platebního účtu se podává přes formulář Žádost o změnu platebního účtu, prostřednictvím kterého žádáte nového poskytovatele o zahájení procesu změny platebního účtu a zmocňujete ho k provedení činností v rozsahu uvedeném na tomto formuláři.
- V případě, že byste měli zájem tuto službu využít, kontaktujte nás na naší infolince, kde Vám poskytneme podrobnější informace.
Pokud budete mít jakýkoliv dotaz, zavolejte na naši infolinku na telefonním čísle
+420 498 777 775, kde Vám Vaše zůstatky rádi sdělíme.
Obecné podmínky a operace na IPÚ:
- IPÚ Vám zřídíme automaticky při uzavření Rámcové smlouvy, která stanoví podmínky a pravidla za kterých je účet veden.
- IPU je veden společností AKCENTA CZ a.s. a operace na IPU jsou realizovány pouze na základě instrukcí klienta.
- Pohyby na IPU jsou evidovány a klient pravidelně dostává elektronický výpis ze svého IPU.
- Okamžitý zůstatek máte k dispozici při přihlášení prostřednictvím internetové aplikace OLB, nebo Vám ho sdělíme na infolince +420 498 777 770 po ověření Vašeho hesla k IPÚ, které Vám je přiděleno po sepsání Rámcové smlouvy.
- Poplatky za jednotlivé transakce jsou uvedeny v Sazebníku.
IPÚ slouží pouze k výše uvedeným operacím a nenahrazuje tak běžný účet vedený u bank nebo u spořitelních družstev.
* AKCENTA CZ má otevřené účty v následujících zemích a bankách.
Převod peněz v rámci těchto bank je pro Vás zdarma nebo s minimálními poplatky a můžeme ho realizovat v řádu minut.
Bankovní účty AKCENTA CZ:
Česká republika: Česká spořitelna, FIO Banka, Komerční banka, MONETA Money Bank, Raiffeisenbank
Slovensko: Tatra banka
Polsko: Alior Bank SA, PEKAO SA, PKO BP, Santander Bank Polska SA, Bank Millennium SA, BNP Paribas Bank Polska SA, mBank SA
Maďarsko: OTP Bank, CIB Bank, MBH Bank, Raiffeisen Bank Zrt.
Rumunsko: Banca Comercială Română S.A., BRD Groupe Societe Generale, Raiffeisen Bank S.A.